ביטקוין – קונים באשראי, וצוברים ביטקוין

בסוף העשור הראשון של שנות האלפיים, עלה על מפת המטבעות, מטבע חדש שאיש לא הכיר ולא שמע עליו קודם לכן, והוא היה שונה מכל המטבעות שהכרנו עד כה במשך מאות השנים.

היה זה מטבע דיגיטלי, מטבע שאיננו עשוי מחומר אלא הוא ניתן לשימוש אך ורק באינטרנט בעזרת ארנקים דיגיטליים המוחזקים על ידי סוחרים ואנשים הבוחרים לרכוש מטבעות כאלה להשקעות או חסכון. להבדיל ממטבעות אחרים, הוא מבוזר ואיננו נשלט על ידי ממשלה, בנק מרכזי או גוף מסוים. הוא שייך לסוחרים והם אלה שקובעים את ערכו באופן בלעדי באמצעות מסחר בין אחד לשני. כולו מתבצע באינטרנט.

מדובר על ביטקוין. אחד המטבעות המבוזרים החשובים ביותר כיום. עם הזמן, הפופולאריות שלו גדלה באופן כזה שיותר ויותר סוחרים החלו לסחור בו, כולל אנשי עסקים מוכרים, המחזיקים חברות ונכסים משמעותיים. מעבר לכך, השימוש במטבע הפך להיות מקובל במסחר באתרים שונים באינטרנט, ואפילו ישנן חברות אשר מוכנות לשלם לעובדים שלהם משכורת באמצעות מטבע זה.

אחד השינויים שחלו בשנים האחרונות בתחום הוא, חברות אשראי שהחלו להציע כרטיסי אשראי בעזרתם ניתן לבצע עסקאות שונות כשבתמורה לכל עסקה, ניתן לצבור ביטקוין בארנק דיגיטלי השייך לבעל הכרטיס.

 

למה חברות אשראי עושות את זה ומדוע זה משתלם לצרכן?

חברות אשראי מבקשות למשוך אליהן לקוחות חדשים ולשמר לקוחות קיימים, באמצעות כרטיסי אשראי אטרקטיביים עם הטבות שונות. כפי שהן מציעות כרטיסים המספקים נקודות טיסה תמורת עסקאות, כך הן מציעות אפשרות לצבור ביטקוין בכל עסקה שהלקוח מבצע עם הכרטיס שלו.

הרעיון הוא פשוט, החברה קובעת ערך מסוים, קרי סכום עסקה מינימאלי, שכל מי שמבצע אותה מקבל ביטקוין לארנק הדיגיטלי שלו. עם הזמן הוא צובר עוד ועוד מטבעות ויכול להשתמש בהן לצרכיו.

החברה מרוויחה לקוחות מרוצים שמבצעים עסקאות דרך הכרטיס שלה, הלקוחות מרוויחים מטבעות ביטקויין בהם ניתן להשתמש לחסכון, או מסחר. זו עסקה משתלמת לכל הצדדים. ככל שהלקוח יבצע יותר עסקאות, יהיו לו יותר מטבעות כמובן. עם הזמן זה יהפוך להיות מאוד משמעותי.

 

האם משתלם לחסוך ביטקוין?

אף על פי ששוק הביטקוין עדיין לא עבר תהליך רגולציה בכל המדינות ומדובר בשוק צעיר, בוודאי ביחס לשווקי מטבעות מסורתיים, הסברה היא שבעתיד השימוש במטבע זה רק יגדל ויהפוך להיות הרבה יותר משמעותי, הן בקרב משתמשים פרטיים והן בקרב משתמשים עסקיים. המטבע כבר נכנס עמוק לשוק וקשה מאוד לראות אותו יוצא ממנו.

לכן, הזמנת כרטיס אשראי עם ביטקוין הוא משתלם. כך מבצעים עסקאות ונהנים מאפשרות לחסוך כבר עכשיו. בעתיד יהיה אפשר להשתמש בחסכון לצרכים שונים. צריך לציין, אפשר גם להשתמש במטבעות שחוסכים ולהמיר אותם לדולרים או למטבעות אחרים. כך אפשר להחזיר חלק מההשקעה בעסקאות במטבעות הניתנים לשימוש רחב כבר עכשיו.

ביטקוין